Hoe beschrijf je het in simpele stappen procedure in een strafzaak?

Kan iemand me op een simpele manier kunnen uitleggen procedure in een strafzaak? Gewoon in een paar stappen als kan

2 weken geleden
in: Wetgeving
Antoni
2 weken geleden
@Art, misschien heb je hier https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8b/Verloop_van_een_rechtszaak.png al iets aan?
Antoni
2 weken geleden
@Art, gaat je vraag over een overtreding of over een misdrijf? De procedure is bij deze twee typen strafbare feiten verschillend.

Geef als eerste antwoord