Als het 'wit van je nagels' niet helemaal wit is, is er dan iets mis?

Er zijn mensen die zonder iets te doen een mooi wit randje hebben, bij sommige echter is het oneven, 1 plek echt wit de andere doorzichtig, is er dan iets mis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24.8K

Antwoorden (3)

Nee hoor... Niets mis mee... Kijk op het net naar Oosterse diagnose, die hebben daar een verklaring voor en vertellen jouw waar het voor staat...

Ik zal ook even googelen op: Oosterse diagnose van Michio Kuschi...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nagels bestaan uit een stof die bestaat uit dode, verhoornde (verharde) cellen. Nagels beschermen de uiteinden van je tenen en vingers. Ze zijn kleurloos en doorzichtig, maar ze lijken roze omdat er bloedvaten onder zitten. Die zie je door de nagel heen. De rand van de nagel is wit omdat daar lucht onder de nagel zit. Het halvemaantje onderaan de nagel lijkt wit omdat het niet stevig aan de onderliggende huid vastzit.
Het wit onder de vingernagel heeft dus weinig te maken met "iets mis zijn ".

Nagels groeien 0,05 tot 1,2 mm per week. Als de nagel losraakt, duurt het ongeveer zeven maanden voor hij weer helemaal is aangegroeid! Vingernagels groeien sneller dan teennagels. En in de zomer groeien je nagels sneller dan in de winter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niks mis mee.
Soms zijn het aanwijzingen voor kalkgebrek.